Powered By Blogger

mandag den 24. september 2012

Min kulturrygsæk

Hej!
Da jeg har valgt at være pædagog er det fordi jeg har lyst til at hjælpe andre mennesker i deres hverdag og hvis man f.eks. arbejder i en børnehave, så skal man jo lave en masse ting med børnene. Man kan læse bøger, gå i skoven, tage i teatret eller for den sags skyld spille teater. I min barndom har jeg ikke fået læst så mange bøger højt, da jeg f.eks. ikke har gået i børnehave eller vuggestue og det var ikke det mine forældre gik mest ind for. Jeg kan da huske at jeg har set en masse børneprogrammer i tv'et, gerne fjernsyn for dig med f.eks. Anna og Lotte, Os! det er bare os eller Tip tap tønde.

Jeg kan huske at mit yndlingsprogram i "fjernsyn for dig", var Lågen i bogen. 

Her får du lige et link til introen til "Lågen i bogen". Man bliver helt nostalgisk :)
http://www.youtube.com/watch?v=GkU4LSF-jI8 

Jeg kan også huske at jeg engang var i børneteatret og se en forestilling om Karius og Baktus. Dette gjorde stort indtryk på mig da jeg aldrig havde prøvet noget lignende.


En andet kapitel i mit liv begyndte da mine forældre blev skilt og vi skulle flytte. Jeg begyndte at interessere mig for musik og startede med at spille i en bygarde. I forbindelse med Kulturfestivalen i byen har vi mange gange underholdt og f.eks. spillet på nogle alternativer instrumenter. Dette har været en stor kulturel oplevelse for mig selvom det har været i mine teenager år og jeg måske ikke var "nem at danse med". Disse kulturelle oplevelser kunne jeg sagtens forestille mig at tage med når jeg engang skal ud i praksis, da bygarder-livet stadig er en del af mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar